søndag den 19. februar 2012

KALVESCHNITZEL MED PESTO OG MOZZARELLA

Denne her ret var faktisk hovedretten til min valentines middag. Har før fået det serveret hos en veninde, hvor det bare var et kæmpe hit. Kalveschnitzlerne blev først banket flade, smurt med pesto og derefter rullet med mozzarella. Der skulle også have været friske grønne asparges i, men det kunne jeg desværre ikke finde. Er sikker på det også er muligt at komme andre ting i, f.eks. brie, emmentaler eller soltørrede tomater. Jeg serverede kalveschnitzlerne på en bagt mos af rødbede og kartoffel, også med opskrift fra en veninde. Derudover havde jeg nogle friske forårsløg, der hurtig blev kogt i lidt vand.
Sammen med stegte kammuslinger til forret og red velvet cupcakes til dessert, var det en super lækker middag :-)

- Christine

Ingredienser
2 stk. kalveschnitzler
1 glas pesto (selvom det er bedst, hvis det er hjemmelavet)
1 pk. mozzarella
Lidt snor til at binde omkring

3-4 kartofler
3-4 rødbeder
2 æg
Lidt mælk eller saft fra de kogte grøntsager
Bank kalveschnitzlerne så flade som muligt og smør dem med pesto. Jeg puttede dem i en åben frysepose og bankede med en kagerulle. Put derefter mozzarellaen i, og rul den sammen. Bind evt. lidt snor omkring, for at holde på den. Brun den på en pande med lidt olie og smid den derefter i ovnen ved 200 grader (alm. ovn) i 7-8 min.


Til mosen skal rødbederne og kartoflerne skrælles og koges møre. Det virkede som om at rødbederne skulle have lidt mere end kartoflerne. Blend kartofler og rødbederne enten med lidt af det kogte vand eller lidt mælk. Held det i lidt af gangen til konsistensen er "klatkage-agtig". Slå derefter 2 æg ud i massen og rør dem godt i. Drys med salt og peber. Lav mosen til "kager" på en bageplade og bag dem i ovnen i 20-30 min eller til de er gyldenbrune.

Server det hele på en tallerken og put lidt forårsløg på toppen :-)


























- Christine
Læs mere »

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...